“Bedankt, fijn dat de tas is gevonden!” is de eerste reactie van mevrouw Romani die afgelopen woensdag een in november in de bus verloren rugtas met boeken komt afhalen. “Alstublieft, voor jullie” is de reactie van mevrouw Duker die haar afgelopen week verloren tas terugkrijgt en een attentie voor de eerlijke vinder mee heeft genomen.
Regelmatig blijven in de bussen van allGo eigendommen achter van reizigers. Deze worden bij allGo netjes geregistreerd en reizigers kunnen via iLost (te bereiken via de allGo app, via onze website www.allgobus.nl/gevondenvoorwerpen of via de website van iLost www.ilost.co/nl) bekijken of hun eigendom is gevonden.
Het werkt eenvoudig: allGo plaatst gevonden voorwerpen op allgobus.nl en de allGo app, waar verliezers zelf kunnen zoeken. Vindt iemand zijn / haar voorwerp, dan kan men die claimen. Door het juist beantwoorden van een paar vragen, wordt de match gemaakt en weten we zeker dat het bij de verliezer hoort. Daarna is het eenvoudig: men haalt zijn of haar gevonden voorwerp op. Of laat het thuisbezorgen. Geen gedoe meer, maar één simpele oplossing die 24 uur per dag bereikbaar is.
De praktijk leert dat via iLost gelukkig tientallen voorwerpen per week hun weg weer vinden naar de eigenaar. Ook gevonden voorwerpen uit de bussen van Connexxion (periode vóór 10 december 2017) zijn nog af te halen.